בתהליך שיפוץ בית או כניסה לבית חדש, עלינו לתת את הדעת לבחירה נכונה של גופי תאורה, הרי בסופו של דבר הם אלה שנותנים את הטון והמילה האחרונה לחלל. תאורה נכונה המתאימה לאופי החלל הדרוש, יכולה להפוך כל חלל משמים לגמרי לחלל מואר ומלא חיים, ואם נשלב גופי תאורה מעוצבים החלל יהפוך גם למעניין. למעשה, על מנת להגיע לרמת התאורה הדרושה, עלינו להקפיד על כמה גורמים מסוימים כמו – בחירה נכונה של עוצמת האור בחלל, בחירה נכונה של גוון התאורה, סוגי הנורות ושילוב נכון של גופי התאורה בהתאים לעיצוב וסגנון הבית.  בשל מורכבות התאורה והרצון לשלבה בצורה מיטבית בחלל, בעלי בתים רבים מקבלים שירות מבעלי מקצוע שונים, חלקם יסתפקו ביועץ תאורה מומחה ורובים יעדיפו לעבוד עם אדריכל או משרד אדריכלות ועיצב פנים שיאפשרו להם לבחור בצורה נכונה את התאורה בחלל הבית.

שילוב אדריכל לבחירת תאורה בחלל

מעצבי פנים ואדריכלים שואפים ליצור בחללים שהם מעצבים אווירה מיוחדת המתאימה לאופי המשפחה, אך בין היתר הם גם שמים דגש על שימושיות ורמה גבוהה של פונקציונאליות בכל אזור בו הם נדרשים להתאים עיצוב עבור לקוחותיהם. אחד התחומים המאתגרים יותר עבורם בתהליך העיצוב, הוא דווקא נושא בחירת התאורה, שהרי מדובר בשילובים מעניינים עם שימושיות גבוהה לצד שילוב טכנולוגיות מתקדמות שיאפשרו לדיירי הבית לקבל חללים מוארים, אך מצד שני לשלוט על תאורת החלל ולאפשר להם לקבוע את כמות האור הרצויה על פי שגרת יומם. בתחום התאורה ניתן למצוא מגוון רב של פיתוחים מרשימים אפשר הופכים את גופי התאורה להרבה יותר פונקציונליים וחסכוניים בחשמל, כאשר הפיתוח המבריק האחרון הוא דווקא פיתוח מנורות הלד שהפכו לשם ודבר בעולם התאורה.

למה דווקא אדריכל לבחירת תאורה לבית?

רבים תוהים אם להזמין יועץ אורה לביתם או אדריכל מומחה המתמחה בעיצוב תאורה בחלל, שכן ההבדל בניהם הוא מהותי. יועץ תאורה ישים דגש יותר על פונקציונאליות והתאמת סוגי הנורות ועצמת האור לחלל ואדריכל ישים דגש יותר על הפן העיצובי של החלל, כלומר הוא יסייע לכם לבחור את גופי התאורה ועצמת האור בצורה שהם ישתלבו בסינרגיה מושלמת יחד עם האלמנטים השונים הנמצאים בחלל. אדריכל הוא בעל מקצוע אשר למד 5 שנים את עולם העיצוב האדריכלות ובין היתר הוא למד גם עם עולם התאורה. אדריכל יוכל לקחת את התאורה למקומות שכלל לא חשבתם עליהם ויביא חדשנות ורעננו לכל חלל דרוש. כמו כ, אדריכל ידע כיצד להתאים את סוגי התאורה בקפידה לכל חלל רצוי, תוך דגש עם בחירת גופי תאורה צבעוניים ומרעננים המתאימים לאופי החלל, השימוש בתאורה ואפילו שילוב של כמה וכמה אופציות בחללים במטרה לאפשר לכם בסופו של דבר לבחור את כמות התאורה הרצויה עבורכם.