עיצוב חדר הילדים הוא נושא שרוב ההורים אוהבים להקדיש לו את מלוא תשומת הלב ובצדק. מה לא נעשה בשביל שילדינו ירגישו בטוחים, שמחים ואהובים ואחת הדרכים לספק לילד מקום בטוח שאליו הוא גם מרגיש שייך, הוא לעצב לו חדר שמצד אחד יענה על צרכיו ומצד שני, גם יהיה בסגנון שתואם לתחביביו, אופיו והעדפותיו. כך, יש דברים רבים שצריך לחשוב עליהם בעיצוב חדר הילדים, כמו צבע הקירות, נושא לחדר (כמו נסיכות, פיות, כבאים או גיבורי על), בחירת הרהיטים, מקום אחסון לצעצועים וגם בחירת התאורה לחדר. בשורות הקרובות נדבר על דגשים חשובים שצריך לשים לב אליהם, בעת עיצוב תאורה בחדרי ילדים.

עיצוב תאורה בחדרי ילדים – על מה צריך לתת דגש?

סוג התאורה בחדר

כאשר אנחנו מדברים על עיצוב תאורה בחדרי ילדים, קודם כל עליכם לבחור את סוג התאורה בחדר הילדים ואנו מתכוונים כמובן לאור צהוב או אור לבן. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות, כאשר אור צהוב הוא מעט יותר עמום אבל יותר נעים לעיניים וגם למוח האנושי, בעוד שאור לבן הוא יותר בוהק אך גורם לכאבי ראש לאנשים רבים. אנחנו היינו ממליצים לבחור באור צהוב ולצד זאת להציב מנורת קריאה על שולחן הכתיבה, במטרה שילדיכם לא יצטרכו לאמץ את העיניים כשהם מכינים שיעורי בית או קוראים ספר.

סגנון התאורה

אחרי שהחלטתם לגבי סוג התאורה, נעבור לסגנון התאורה. האם אתם מעדיפים מנורה תלויה (שיורדת מהתקרה ותלויה על חוט החשמל) או תאורה “סגורה” – כאשר גוף תאורה צמוד תקרה? האם אתם בכלל שוקלים למקם את התאורה על קירות חדר הילדים ולא על התקרה? כאשר תבחרו את סגנון ומיקום התאורה, יהיה לכם יותר קל להחליט לגבי גוף התאורה שהכי מתאים לחדר הילדים בביתכם.

מנורת אוריגמי, מנורת כדורגל ומנורת ענן

ברגע שתבחרו את סוג וסגנון התאורה, תגלו שתחת כל קטגוריה שבה תבחרו יש אינספור אפשרויות עיצוב לבחירה. כאן, תוכלו לקחת בחשבון את העדפותיו של הילד ולבחור בגוף תאורה שמתאים לעיצוב החדר ולדברים שהילד אוהב. למשל, אם אתם הולכים על מנורה תלויה, תוכלו לבחור במנורת אוריגמי בצורת כדור פורח או בצורת כדורסל! בחרתם למקם את המנורה על קירות החדר? תוכלו לבחור במנורה בצורת כדורגל או ענן!

זכרו להתאים את המנורה לעיצוב הכולל של חדר הילדים, לרבות הצבע שבחרתם לקירות, בכדי להשיג לא רק חדר יפה ומעניין עבור ילדיכם, אלא גם בכדי ליצור חדר מואר, שלילדיכם יהיה נעים לשהות בו בזמנו הפנוי, אם בכדי למלא מטלות כמו