האם אתם מרגישים כי עיצוב חלל המגורים שלכם מיושן ואינו משרה עליכם את האווירה הנעימה בה אתם חפצים? החלטתם שהבית או הדירה שלכם זקוקים לשינוי מרענן? אולי תופתעו לגלות, אבל אתם בוודאי לא היחידים שחשים כך.

רבים מאיתנו מרגישים מידי פעם כי הבית האהוב שלנו מיושן, אינו נעים מספיק או פשוט מעייף במראהו.

מה שלא ידוע לכולם הוא כי ניתן באמצעות שיפוץ יחסית פשוט, הכולל עבודות גבס והתאמה של גופי תאורה דקורטיביים, להעניק לבית מראה מרענן, מסעיר וחדשני.

באמצעות עבודת גבס מקצועית ניתן לעצב נישות מיוחדות, להוסיף קרניזים, להנמיך תקרות, להסתיר טעויות עיצוב מימים עברו ולהעניק מראה חדש לחללי המגורים בביתיכם.

כמובן שיש לזכור כי כל עבודת עיצוב באמצעות קירות או תקרות גבס לא תהיה מושלמת מבלי שתתוכנן עבורה תאורה מיוחדת, כזו שתדגיש את קווי העיצוב ותעניק נופך ייחודי לחדר.

תכנון תאורה לתקרות גבס

שיפוץ הכולל עבודות גבס, על סוגיהן השונים, לא יהיה מושלם ללא תכנון קפדני של תאורה שקועה ליצירת אפקטים דקורטיביים ייחודיים ומלאי אווירה.

ישנם סוגים שונים של גופי תאורה שניתן לשלב בתקרות ומחיצות גבס, בהתאם למראה אותו רוצים ליצור. ניתן לבחור בגופים שיוטמעו כחלק ממבנה התקרה או הקיר, וייצרו חזות אחידה, נקייה ומדוייקת.

כמובן שיש לבחור בקפידה את גוון האור וסוג התאורה, על פי הצורך המרכזי הנובע מהשימוש בחלל, ובהתאמה לסגנון העיצוב הנבחר.

רבים מגופי התאורה השקועים הם מינימליסטיים כך שעיקר השפעתם העיצובית אינו ממראהו של הגוף, אלא נובע מאפקט התאורה שהוא יוצר במרחב.

שיפוץ מבוסס עבודות גבס ותאורה דקורטיבית

יתרונות שילוב תאורת לד בתקרות גבס

עבור ייעודים שונים של עיצוב בגבס מומלץ לבחור את גופי התאורה המתאימים והנכונים ביותר.

למשל, עבור תקרות גבס תלויות לרוב נבחר לשלב תאורת ספוטים. בתקרות גבס צפות נוכל להניח תאורה נסתרת, שתנצל באופן מקסימלי את החלל הנוצר בין התקרה המקורית לבין תוספת תקרת הגבס הצפה.

עיקרון מנחה בו מומלץ להיעזר הוא הקפדה על משחקי אור וצל שיצרו אווירה רגועה בחלל, כך שנוכל להנות משהייה ממושכת בו.

לבסוף, מי מכם שמעוניין להתאים בין הסגנון העיצובי לפונקציונאליות ושמירה על הסביבה בעת ובעונה אחת, בוודאי יוכל לבחור בגופי תאורה המשלבים נורות לד.

נורות אלו חסכוניות בצריכת חשמל, אינן מתחממות לעומת נורות הליבון או הפלורסנט, ולכן אידיאליות לשימוש כתאורה קבועה המדגישה פינות מעוצבות בבית.