תאורת גינה מתוכננת ומעוצבת כראוי, בהתאם למספר עקרונות פשוטים לביצוע, יכולה ליצור תחושה של גן עדן פרטי, מקום מפלט בו ניתן לנוח ולהתרווח בנעימים בסיומו של יום גדוש התרחשויות.

תאורה שכזו עשויה לשנות לחלוטין את המראה של הגינה או מרפסת השמש, כך שיווצר חלל חיצוני לבית אותו תרצו לנצל גם בשעות הערב והחשיכה.

שימוש נכון בגופי תאורה, הכוללים נורות לד המתאימות לתנאי החוץ, ייצור עבורכם מראה של גן מפתה, נעים ומזמין, בו תרצו להעביר שעות ארוכות לבדכם או באירוח של קרובים וחברים אהובים.

יתרה מזאת, שינוי המראה של החלל החיצוני, באמצעות תאורת גינה המעניקה אווירה ייחודית, עשוי להשפיע על אופיו של הבית כולו.

תאורת גינה - לניצול מירבי של החלל החיצוני של הבית

תאורה לגינה עמידה למפגעים ותנאי מזג אוויר משתנים

רבים חוששים כי תאורת חוץ לא תחזיק מעמד אל מול תנאי האקלים הארץ-ישראלי החם והלח. אחת הסיבות לדאגה בהקשר זה, היא השפעת הקרינה הישירה של השמש בימי הקיץ הארוכים על גופי תאורת הגינה.

דאגה נוספת נובעת דווקא מהחשש מהשפעות ימי הגשם העז, שאומנם אינם רבים, אך עשויים להוות מפגע לתאורת גינה שלא תוכננה כראוי.

יחד עם זאת, חשוב להבין כי תאורה לגינה אשר עיצובה תוכנן באופן מיטבי, על ידי אנשי מקצוע שמבינים את הרגישות והחשש, למעשה מותאמת ועמידה לכל תנאי מזג האוויר.

למשל, בחירה נכונה בשימוש במנורות לד כחלק מתאורת הגינה, מבטיחה לצד עיצוב הכולל אפקטי אור דרמטיים מרשימים, גם עמידות כנגד נזקי מזג אוויר, שריטות וחבלות.

תאורה לגינה – איפה צריך אור ואיפה לא?

בשעה שאתם מתכננים את תאורת גינתכם הפרטית, או אפילו תאורה שתותאם במיוחד למרפסת השמש המפנקת שלכם, זכרו כי המטרה של תאורת החוץ אינה זהה לזו של תאורת פנים הבית.

בגינה או במרפסת תהיו מעוניינים בתאורה ליצירת אווירה, כזו שתיצור בקרבכם חשק להמשיך ולהנות משהייה ממושכת בחוץ גם בשעות הערב, לאחר רדת החשיכה.

לכן, עבור תאורת גינה מוצלחת אין צורך בגופי תאורה שמפיצים אור חזק ורב, אלא ניתן להסתפק בפיזור של מספר גופי תאורה עם נורות לד, בכדי להאיר מספר אלמנטים כך שישרו תחושה של רוגע והנאה.

מומלץ, למשל, למקם את תאורת הגינה כך שהשבילים המובילים ממנה ואליה יהיו נגישים ובטוחים גם בשעת החשיכה.

יתר על כן, ניתן להאיר באמצעות ספוטים המותאמים לתנאי חוץ את העצים והצמחים האהובים עליכם.