אחד העקרונות הבסיסיים בכל הקשור לתכנון הגינה הוא סידור התאורה באופן חכם ויעיל. לפני הכל – יש לבחור באביזר תאורה שלא מבזבז יותר מידי חשמל, או בקיצור – חסכוני. לאחר מכן, יש לסדר את מערך התאורה בצורה חכמה שתשקיף על האזורים המשומשים ביותר. בעת הצבת המוצרים, רצוי לשים דגש רב על התאורה גם ליד האקססוריז והאביזרים בגינה.

לפניכם מספר דרכים יעילות בכדאי להבטיח את סידורה החכם של התאורה.

לפני הכל – בחרו בנורות לד

בשנים האחרונות קיבלנו לא מעט נורות חסכוניות שעוזרות לנו לשרוד את החודש. לראשונה, קיבלנו את התחזית וצפינו בעלייה חדה של נורות הלד. הנורות הללו משתמשות באנרגיה חסכונית וירוקה יותר, והעיצוב שהן מכניסות פשוט מעלף. עקב כך, רצוי לבחור בנורות לד לשם התאורה בגינה. בנוסף, נורות לד לא רק חוסכות חשמל, אלה גם עולות הרבה פחות! לדוגמא: הן זולות וחסכוניות הרבה יותר מגופי תאורה פופולאריים.

כעת, הגיע הזמן לתכנן היטב את התאורה! רגע לפני, חשוב לציין שרצוי להיעזר בחשמלאי מוסמך.

התכנון קודם לכל

בשלב הראשוני, יש לתכנן את המקומות שבהם נרצה למקם את התאורה. רצוי לקחת מצלמה או טלפון, ולהתחיל לצלם את האזורים שבהם אין מספיק אור, ולבחור בתאורה שתהיה מסוגלת להגיע לאזורים אלה. לאחר הצילום, יש להתייעץ עם אנשי המכירות בחנות ולבקש את המוצר המתאים ביותר. התכנון המקדים הוא הבסיס לכל פעולת עבודה מוצלחת, סמכו עלינו 😉

להאיר את האזורים החשוכים ביותר

בכל גינה יש אזורים מתים ובהם דרושה תאורה בזמנים מסוימים, למשל: בארוחות הערב או הלילה. רצוי למקם את התאורה שתופנה גם לאזורים המתים ביותר, כמו: מתחת לעץ, הדשא, ואפילו מתחת לסככת הפרגולה. אנו ממליצים להשתמש בהדמיית מחשב לצורך מיפוי האזורים שבהם נרצה להאיר.

כמו כן, רצוי לתת ייחוס למקומות פופולאריים שבהם נעביר את הזמן, דוגמא מוצלחת היא בפינות אוכל, הבריכה, אזורי הכניסה, ועוד. באזורים אלה, מומלץ מאוד לבחור בתאורה די חזקה, תאורה חלשה פשוט לא תספיק, מניסיון.

האירו את הצמחים, הגינה, ושאר הסביבה

אחד העקרונות העיצוביים בגינה, היא הסביבה הירוקה. אנשים שמתקינים תאורה בגינה, לרוב גם ירצו שהתוצר הסופי יהיה מעוצב ונכון. העצים, הצמחים, הדשא, ואפילו מפלי המים חייבים להיכנס בתכנון. במקרה זה, יש לבחור בתאורת נוי אשר מאפשרת להציג את הדברים הקטנים ביותר באור אחר. לרוב, תוכלו להסתפק ב- 3-6 נורות במטרה להאיר את הסביבה. רצוי לבחור בתאורה קלה וחלשה, שימוש בתאורה חזקה, פשוט תגרום לפספוס של הפוטנציאל.

מבנה הבית יכול להיראות גם אחרת

לאחר שתכננו ותתקינו את מערכות התאורה בגינה, כעת אפשר לתת טאץ’ נוסף למבנה הבית והקירות השונים בגינה. קיימים בשוק תאורות מבנה אשר מעצימות את החוויה ומעניקות לבית מראה נקי ומואר יותר. לרוב, הקהל שבוחר להאיר את קירות החוץ של הבית, ואת שאר הקירות של הגינה(לדוגמא קיר עץ), הוא קהל שאכפת לו מעיצוב ויוקרה. במבנה הבית יש הרבה מקומות שנוכל להאיר, כמו: כניסת הבית, השבילים, הקירות החיצוניים, והחלונות.

במידה ואין לכם גישת קרקע לתאורה, ניתן למקם אותה גם על הקיר באמצעות תושבת מקצועית. כמו כן, זכרו – כדאי מאוד למקם את התאורה שתהיה כמה שיותר קרובה למקום המיועד. התאורה מאפשרת לזרוק אור למקומות ספציפיים, ובכך להבליט את המקומות היפים.

לסיכום

סידור התאורה בגינה מצריכה לא מעט מחשבה, השקעה, ותכנון מסודר ונכון. כל פרויקט לגופו, במצבים מסוימים נצטרך להתעמק קצת יותר, להשקיע יותר כסף, ובאחרים פחות. בקיצור, אין נוסחה שתתן לכם את התשובה המדויקת. בכל מקרה, השלבים הבסיסיים לתכנון תאורה לבית או לגינה הם כאלה: הגדרת התקציב, בחירת הנורות למקומות ספציפיים, והתחשבות בסיכונים אפשריים כמו: מים, אזורי חשמל, ועוד.

מקווים שעזרנו.