בעידן של היום, שנת 2020, הרבה מאוד בתים שמים דגש רב על עיצוב הבית. לעיתים, אנו משתמשים באביזרים שיכניסו קצת צבע, בתכנון מקדים ואדריכלי, ואפילו נעזרים במעצבי פנים מקצועיים. אחד הדברים שהכי מאסט בכל הקשור לעיצוב הבית מונח בתאורה הבסיסית. במילים אחרות – שימוש בגופי תאורה יהפכו את הבית לאחר לגמרי. מעוניינים בחידוש ויוקרה לבית שלכם? שימוש מוצלח בגופי תאורה היא הנוסחה המושלמת והמתאימה ביותר עבורכם. אז מהם גופי תאורה? ועל מה חשוב לשים דגש? ברק תאורה פותחים את כל הקלפים.

אז מהם גופי תאורה ולאיזה שימושים הם נועדו

גוף תאורה הוא מכשיר חשמלי המבוסס על מס’ רב של מרכיבים, כמו: חומר הפח, מתכת, הזכוכית, האלומיניום, וגם חומרים פלסטיים נוספים. למעשה, החומרים משתנים בהתאם לייצור הנורה. גופי התאורה משמשים רבות לעיצוב הבית, ותוכננו בצורה כזו שתוכלו להתקינם בקלות. בנוסף, גוף התאורה מוגן ע”י חומר פלסטי, נחושת, או אלומיניום במטרה למנוע התחשמלות מיותרת, נזק לגוף הפנימי, וסיבות נוספות. למעשה, כאשר מייצרים את גוף התאורה, חובה להתחשב באלמנטים של חום. למעשה, הנורה או גוף התאורה הפנימי מספק חשמל וחום גבוהה, לפיכך החומרים שאמורים לכסות ולשמור עליו חייבים להיות עמידים בפני חום מסוים. ומהצד השני, החומרים שמכסים את גוף התאורה חייבים לשמור על פיזור סימטרי של החום מסיבות פיזיקאיות אחרות. אגב, באותו הקשר – גופי תאורה מגיעים בשלל צורות ודגמים. לדוגמא: גוף תאורה תלוי, מנורות תלייה, פסי צבירה, פאנלים עגולים, וצורות דכות על התקרה.

אז למה גופי התאורה משמשים ומיועדים להם? הנה רשימה קצרה:

  1. כיסוי של סביבה גדולה או קטנה באור.
  2. להבליט אביזרים ומקומות יפים בבית ובגינה.
  3. לתת “אור” לחצר, לצמחים, ולפינת המים (כמו למשל – להאיר את מזרקת המים בחצר).
  4. להעניק אור במקומות כניסה ויציאה – כמו שבילים, אבני נחל, ועוד.
  5. לתת קצת אופי לקירות המשרד או הבית – השימוש הפופולארי בקירות גבס.

ויש לנו עוד 101 סיבות שבהן נצטרך גופי תאורה איכותיים, למעשה זה רק חלק קטן מהסיבות.

על מה חשוב לשים לב לפני הרכישה

גופי תאורה והנורות המעוצבות הפכו את חיינו לזוהרים וכיפיים הרבה יותר. למעשה, תרומתם של מערכות התאורה הפכו לטרנד ישראלי שאף אחד לא ירצה לפספס. בכל בית יהודי אנו מחזיקים לפחות כ- 5 נורות, פסי לד, או גופי תאורה בסגנונות שונים. לפני קניית התאורה וגם אחרי, חשוב לשים לב לכמה דברים. הנה כמה מהדברים העיקריים שאליהם נרצה לדבר:

  • אמצעי זהירות – לפני או אחרי הקנייה, חשוב לתכנן היכן נרצה להציב את גופי התאורה האיכותיים שנרכוש \ שרכשנו. ישנם כמה תנאים ואמצעי זהירות שעליהם יש להישמע: יש להרחיק ממקור מים, (למניעת קצר), להרחיק את מקור התאורה ממקור של גז או חשמל שעשוי לעשות נזק, וכמו כן יש להרחיקו ממקומות בהם הטמפרטורה גבוהה במיוחד. ישנם עוד סיבות נוספות שיכולות להדליק אצלנו נורה אדומה, מומלץ לקרוא אודות אמצעי הזהירות באינטרנט.
  • מקורי או לא מקורי – בעלי עסקים רבים מנסים לחסוך כסף בכל הזדמנות. לעיתים, הסחורה שבעלי החנויות מביאות עלולות להגיע ממקורות לא מוסמכים, אמינים, וכשרים. תאמינו לנו או לא, נתקלנו גם בחנויות שהביאו מוצרים שאינם מקורים, או שמגיעים ממקומות לא אמינים בחו”ל. למשל: עלי אקספרס. מוצר לא מקורי עלול לגרום לכשלים רבים, כמו: הפסקות חשמל רצופות, התחשמלות והתחממות יתר, וסיבות אחרות. מלבד זאת, מוצר לא מקורי לא באמת יעניק לכם “אמא ואבא”, כלומר לא תקבלו אחריות יבואן רשמי.
  • בדקו את הנורה באינטרנט – כאשר עוברים לעידן האינטרנט והדיגיטלי, הדברים מתנהלים בצורה פשוטה יותר. כיום, תוכלו לבדוק את רמת האמינות והאיכות של כל מוצר באינטרנט, ובקלות. הדבר נעשה ע”י בדיקת תוצאות המשתמשים – חוות דעת והביקורות על המוצר. לא מצאתם? בצעו בדיקת רקע על החברה שמספקת את המוצר, וכמה לקוחות באמת מרוצים מהשירות ומהמוצרים.