בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מעוניינים לעצב את ביתם כך שתתאים לאווירה חגיגית, חמה, או קרה. כהתחלה, זה התבטא בגווני צבע על הקיר, באקססוריז, וכעת גם בתאורה הביתית. למעשה, התאורה יכולה להכניס הרבה יותר מסתם עיצוב, אלה גם להשפיע על האווירה הביתית. במאמר הבא, נעסוק בשאלה הלגיטימית ביותר – איך אני בוחר תאורה איכותית לסלון.

השיקולים ההתחלתיים

הטיפ הראשון שלנו, הוא פשוט להיות החלטיים מאוד בבחירה. לפני הכל, דעו את תקציבכם. אחד העקרונות הבסיסיים לרכישת מוצרים לבית הוא בוודאי לדעת מהו התקציב שלנו, והאם נוכל לחרוג ממנו מעט. במילים אחרות – נצטרך לחשב את התקציב שנרצה להוציא, ואת גבול החריגה המקסימלי. אחריו, יש לחשוב על תכנון האור. כלומר – איפה אנחנו מעוניינים להתקין אותו? האם בפנים הבית? או בגינה והמרפסת. כמו כן, הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שאנו מניחים אותו במקום שהוא תורם לסביבה, ומכניס אפקט נינוח ואווירתי.

ולבסוף, לבחור את הנורה או את מערכת התאורה הרצויה. בשלב זה, אנו כבר יודעים לאן אנו מכוונים. בעת הבחירה, אנו חייבים להיות שלמים איתה ככל האפשר.

תמיכה בצבעים

לפעמים, הצבע הרגיל והבסיסי “לבן” לא תמיד מספיק. לפעמים בזמנים מסוימים נרצה להפוך את האווירה לקצת יותר נעימה, לשם כך נצטרך להחליף את צבע האור הלבן, לצבע אחר. למשל, בארוחות הערב החגיגיות נוכל להפוך את סביבת הישיבה לנינוחה יותר, וזאת באמצעות שינוי הצבע. למשל, צבע קל ורך – צבע בז’, או אדום. לשם כך, נצטרך לבחור מראש נורה או מערכת תאורה שמסוגלת לתת לנו את התמיכה בצבעים. למשל: בנורות לד מסוימות נוכל להחליף את הצבעים, ליצור תזמונים ע”פ שעון ישראל ולגרום לאווירה להשתנות מקצה לקצה. עקב כך, לפני הרכישה רצוי לבחור בנורות לד שמסוגלות לספק לנו את השינוי ואת התמורה הטובה ביותר.

נורת לד חכמה או לא

למעטים מאיתנו, יש בית חכם או אביזרים אשר תומכים ביכולת “שליטה מרחוק”, למשל: דוד חכם וחסכוני. כיום, נורות הלד נהפכו לחכמות הרבה יותר, ומאפשרות לנו לשלוט לא רק בצבעם, אלה גם להפעיל ולכבותן גם כאשר אנו לא נמצאים בבית. במילים אחרות – שליטה מרחוק. החשיבות לשליטה מרחוק מאוד ניכרת בזמנים שונים, היא מספקת לנו ביטחון גם כאשר שכחנו את האורות דולקים בבית או בגינה. באמצעות יכולות זאת, לא רק שנוכל לתפעל את כל העסק מרחוק, אלה גם ליצור תזמונים שונים בכל זמן שנרצה.

אנו חייבים להגיד שלא מדובר בעוד “גימיק” שיחלוף ללא שימוש, אלה ביכולת שעד היום אנחנו משתמשים בה בעסק, במשרד, וגם בבית הפרטי שלנו. לעיתים, זה פשוט קל ונוח יותר. אבל, כן! יש כאן אבל מאוד גדול. כמו בכל דבר, נורות חכמות, או נורות שמחליפות צבעים, יעלו לכם פי 2 מנורות לד רגילות. בעקבות נתון זה, חשבו היטב על המשמעות ועל כמה אתם מוכנים לשדרג את ביתכם. במילים אחרות, אם אתם לא מעוניינים באופציות אלה, רכשו נורות לד רגילות אשר יקלו על המחיר, ויספקו לכם מענה אולם.

לסיכום

נורות לד משמשים הרבה בתים ברחבי ישראל, ובהם יתרון אחד ומשמעותי – חיסכון משמעותי בחשמל. מלבדו, ישנם יכולות שימוש פשוט נהדרות ושימושיות להפליא. במאמר שלפניכם, נתנו הצגנו בפניכם את שלושת הטיפים העיקריים לבחירת נורת לד. מכאן – הכדור בידיים שלכם.