כל אדם, משרד, או מקום שראוי למבקרים מבין את חשיבותה של התאורה, במיוחד עם מדובר במקום שאליו מגיעים מבקרים ואורחים רבים. הדרך לעצב את הבית רצופה בהמון הפתעות, מחשבות, ולא מעט עצבים. למעשה, הרבה מאוד אנשים מתכננים את חלל הבית בצורה חכמה ויעילה, בדומה לחלל הבית, התאורה חייבת להיות מתכוננת היטב, ובהתחשבות בשלל פרמטרים וטעמי עיצוב שונים. במאמר זה, ברק תאורה מספר כיצד לבחור תאורה לסלון ולמגוון חללים שונים בבית. קדימה, בואו נתחיל.

מרחב החלל הביתי

ראשית, יש לקחת בחשבון את ההשפעה העצומה של הצבעים בבחירת התאורה. יש לכך, לא מעט השפעות רגשיות, שיכולות להשפיע עלינו באופן אישי. במילים אחרות – יש להתחשב בצבעים הדומיננטיים בבית ולשלבם בצורה נכונה עם התאורה המיועדת. בנוסף, יש להתחשב לא רק בצבעים, אלה גם באביזרי היסוד הנמצאים בבית, כמו: הרצפה, הקירות, ומשטחים נוספים. אנו בוודאי מדברים על אלמנטים שמחזירים אור – אלמנטים בהירים יותר. במידה ויש לנו בסלון או בחדר ספציפי מקומות שמחזירות אור, נשתמש בתאורה חלשה ולא חזקה במיוחד.

ישנם שני מושגים שכדאי לכם להכיר בתחום התאורה: up light, ו- down light. משמעותם – תאורה תחתונה, ותאורה גבוהה. תאורה זו, חייבת להיבחר בקפידה, ולרוב תהיה חלשה – מהסיבה שהיא מעניקה לחלל תחושת גובה ורוחב. בנוסף, במרחב הבית ישנם המון רהיטים, ולפיכך רצוי ומומלץ להדגישם בנורות לד. לפיכך, יש לבחור את נורות הלד בקפידה ע”פ המתודולוגיה והטעם האישי. במילים אחרות – יש להתחשב במידות הריהוט בעת הבחירה, וכמובן בחוזק הוצאת האור.

חלל המטבח

חלל המטבח הוא המקום השמור ביותר בידי האישה, לפיכך בחירת התאורה חייבת להיבחר בקפידה. כמובן, בצורה שתהיה נעימה לעוסקים במטבח לעבוד בשלווה וללא הסחות דעת מיותרות. ההמלצה שלנו, היא בעצם לבחור בתאורה תלויה, או דקורטיבית. בדיוק כמו באתר שלנו! חפץ \ גוף תאורה שיורד מהתקרה לאזור המיועד. לחלופין, תוכלו להיעזר במנורות תלייה בעלי 3 מקורות אור שונים, שנמצאת כאן.

רצוי ומומלץ לבחור בתאורה לא חזקה אבל גם לא חלשה. (גוון חם זה בדיוק התאורה שאליה רצוי שתכוונו) עדיף ללכת על “בטוח” ולבחור בתאורה שניתן לכוון את עוצמתה, וזאת במטרה לכוון את גוון האור ולגרום לאווירה טובה יותר בבית.

חלל המשחקים והכיף

אחד המקומות שחשוב לשים דגש על התאורה, הוא חללי התאורה והפנאי. בבתים מסויימים ישנם חללים שמוקדשים לפנאי והבידור. לרוב, בחללים אלה תמצאו מגוון אביזרים משחקים, טלוויזיות, ואביזרי כיף נוספים. בחלל זה, רצוי לבחור בתאורה חמה שמבליטה מקומות ספציפיים. לדוגמא: ארונות אחסון, טלוויזיה, מתחת לאביזרי משחקים, ועוד! קיר אפ דאון יכול להיות בחירה מצוינת לחלל זה. כמו כן, רצוי לשלב כמה פסי לד או נורות לד לשם העממיות.

בנוסף, כמעט בכל בית תתקלו במסדרון אחד או שנים, ובמעברים שונים. במקרה כזה, רצוי לבחור בתאורה לא חזקה, אך אחידה בו זמנית. כזאת שמבליטה את העיקר, ובו זמנית “לא מורגשת במיוחד”.

חלל ילדים ואמבטיה

חדרי הילדים תמיד מבולגן, לא מסודר, ולעיתים אנו צריכים לעמול בכדאי להפוך את החדר למקסים ומיוחד. אז לאחר שסידרנו את החדר, והכל מסודר. כעת, הגיע הזמן לבחור את התאורה בחדרי הילדים שלנו. לרוב, חשוב לשים דגש על תאורה שלא מפריעה יותר מידי, ותוך כדאי די כללית. רצוי לשים דגש על תאורת תקרה איכותית ויוקרתית שמפיגה אור חם ומלטף. כמו כן, שולחן הכתיבה חייב להיראות מיוחד, ולתת לו דגש עם כמה נורות קלות. בנוסף, רצוי להצמיד לשולחן הכתיבה איזה מנורה חמודה שתשתלב טוב עם התאורה הכללית של החדר.

לגבי חדרי הרחצה, השירותים, והאמבטיה כדאי לבחור בנורות צמודי תקרה, בעלת צורה עגולה. ובנוסף, מומלץ לתת טאץ’ עיצובי לעמדת האמבטיה שכוללת מראה ועמדת חפצים. בעמדה זו, תוכלו לשלב ספוטים ותאורה שקועה. בשלבי התכנון של התאורה בחדרים אלה, רצוי להישמר מזהירות ולהתקין את התאורה בצורה שלא תהיה קרובה למקור מים או זרם. כמו כן, בעת בחירת התאורה מומלץ ללכת על בטוח ולוודא שקיים עטיפת אלומיניום שמגנה על הנורה ממקורות שעשויים לגרום לסכנה ממשית.

לסיכום

תכנון והתקנת התאורה הביתית בחללי הבית חייבת להיעשות ע”י בעל מקצוע או אחראי שמבין דבר או שניים בחשמל ובעניינים קרובים לכך. הבחירה תלויה בטעמכם האישי, וחייבת להיעשות בצורה נכונה. במאמר זה, פירטנו כיצד בוחרים תאורה לחללי הבית השונים. בנוסף, הגשנו לכם על רגל אחת מספר מוצרים שיהפכו את הבית שלכם למעוצב הרבה יותר. אתם מוזמנים להתייעץ איתנו בכל שאלה, תלונה, או בקשה מיוחדת. ברק תאורה לשירותכם תמיד 😉