אנחנו מנצלים לא מעט את הסלון, בין אם לאירוח ובין אם לבילוי אינטימי. בהתאם אנחנו מתכננים בקפידה לא רק את פריטי הריהוט המרהיבים והנוחים ביותר, אלא גם את פתרונות התאורה שישרו אווירה נעימה וישדרגו את עיצוב החלל כולו. עם זאת, אנשים רבים נוטים להתמקד בגופי התאורה הקלאסיים והמוכרים בלי לבחון את השפעותיו של גוף תאורה יחיד על מרחב גדול שבו לכל פינה יש משמעות. אז לפני שאתם משקיעים הון עתק ברכישת מנורות מעוצבות – כדאי לעשות את זה נכון.

במקום גוף תאורה אחד – חלוקה למוקדים

הסלון אמנם גדול ורחב ידיים, אבל סביר להניח שבמרחב הזה יש כמה פינות קטנות שלכל אחת מהן משמעות בפני עצמה. בין אם אתם מתכננים להציב שולחן אוכל בפינה אחת, ספרייה עמוסה בספרי קריאה בצד השני של החלל ופינת טלוויזיה אינטימית, זה הזמן לבחור תאורה לסלון המותאמת לכל אחד מהמרחבים הללו. כך תעניקו לכל פינה את הכבוד הראוי לה, ותיהנו מתאורה מתאימה כשאתם קוראים ספר, צופים בסרט האהוב עליכם או מתענגים על ארוחת ערב דשנה עם החברים הכי טובים.

במקום להעמיס – חוסכים בעלויות

גוף תאורה גדול במיוחד עשוי להעמיס לא רק על מראה החלל ועל האווירה בסלון, אלא גם על הוצאות החשמל ועל התחזוקה הנדרשת. נורות לד מעוצבות יכולות לחסוך לכם לא מעט בעלויות, ובנוסף מומלץ להעניק לכל פינה במרחב את התאורה הנכונה עבורה. לתאורת הלד החסכונית יש עוד יתרון משמעותי בכל הקשור לחימום החלל, שכן לרוב הנורות הקלאסיות מפיצות לא מעט חום עליו אתם מחפים עם מזגן שעובד הרבה יותר קשה.

במקום להתפשר – קובעים את האווירה

גופי תאורה שונים מעניקים תחושה שונה לחלוטין למרחב כולו, ומאחר ומדובר בהוצאה לא נמוכה, סביר להניח שתרצו ליהנות מהבחירה שלכם למשך שנים. אם כן, זה הזמן לבחון את הפתרונות הקיימים, להבין את המשמעויות שלהם ולקבל החלטות טובות יותר. כך תוכלו לתכנן תאורה שתוכלו לשלוט בעוצמתה (עם “דימר”), תאורה שקועה או גופים גדולים וכבדים שמשפיעים על מראה הסלון כולו.

במקום לבלגן – נאמנים לעיצוב

סביר להניח שהדירה שלכם מעוצבת בקו אחיד וברור, ואתם רוצים להשלים את התמונה עם מנורות מעוצבות ואהילים מרהיבים. אם כן, לפני שאתם בוחרים גופי תאורה ודאו שהם מתאימים לקונספט השולט ממילא בחלל, לצבעים, לחומרי הגלם ולסגנון כולו. כך תשמרו על שפה אחידה ונקייה, ותימנעו מעומס עיצובי מיותר.