הגינה שלכם ראויה לתשומת לב רבה לא פחות מכל פינה אחרת בבית, ואם תפעלו בזהירות ובצורה נכונה מהצעד הראשון, תבטיחו לעצמכם תאורה נעימה, מזמינה ומרהיבה גם בשעות החשיכה. איך עושים את זה? הנה השאלות שאתם פשוט חייבים לשאול.

1 – מה הסטייל שלכם?

גם אם נדמה לכם שכללי המשחק בחצר שונים לחלוטין מהכללים בתוך הבית, האמת היא שזה לא ממש נכון. למעשה, כשאתם מתכננים תאורת חוץ כדאי להקפיד על התאמה בין הסגנון השולט בחלקו הפנימי של הבית לסגנון שיוביל את חלקו החיצוני. אם בחרתם גופי תאורה העשויים מחומרי גלם מסוימים או גוונים כאלה ואחרים, רצוי שגם התאורה בגינה תהיה זהה. לבית המעוצב כולו בסגנון מודרני עם גופי תאורה תתאים גינה המעוצבת באופן דומה, ולא בגופי תאורה עתיקים שלא משתלבים בקונספט ששולט ברוב חלקי הנכס.

2 – איפה יוצבו גופי התאורה?

ישנן פינות שונות בחלקו החיצוני של הבית, ולכל אחת מהן תתאים תאורה שונה לחלוטין. על יד הדלת הקדמית נציב לרוב תאורת קיר רחבה, בעוד במרפסות נציב גופים תלויים. אם אתם מתכננים להאיר את השביל המוביל אל הבית, רצוי לתכנן פתרונות המותאמים לשטח עצמו, בעוד תאורה שונה ופרקטית יותר תתאים לדלת המוסך או החניה הפרטית.

3 – כמה אור אתם באמת צריכים?

זה הזמן לשבור את המיתוס שקובע כי תאורה עוצמתית היא בהכרח אידאלית, כי זה פשוט לא נכון. תאורה חזקה מדי באמבטיה או בחדר העבודה היא ממש לא אידאלית, וגם בחצר אתם לא רוצים להציב תאורה חזקה כל כך, שתסנוור אתכם ותפגע בהנאה שלכם במרפסת או בגינה. דווקא תאורה רכה מתאימה יותר למרחב החיצוני, בין אם תעדיפו מנורות עומדות או תאורה צמודת קיר.

4 – כמה אתם ידידותיים לסביבה?

בכל הקשור לצריכת אנרגיה, יש היום מנורות חסכוניות למדי שהן ידידותיות לסביבה וגם לחשבון הבנק הבנק שלכם. הן דורשות פחות תחזוקה, הן צורכות פחות חשמל ובאופן כללי הן מחזיקות מעמד לאורך זמן, בוודאי בהשוואה לנורות אחרות שעשויות להתמודד עם נזקים משמעותיים בעקבות כיבוי והדלקה מרובים. אם כן, בחירת התאורה הנכונה רצוי שתשלב בין אסתטיקה לפונקציונליות, והשילוב הזה בהחלט אפשרי. הוא זה שיאפשר לכם ליהנות מתאורה שמתאימה בדיוק לצרכים שלכם.