למרות שאנשים רבים דוחים את תכנון התאורה לסוף תהליך השיפוץ, האמת היא שתאורה נכונה משפיעה על מראה החלל לא פחות מכל פריט ריהוט אחר – ואף יותר. למעשה, התכנון המדויק הוא קריטי בכל פינה בבית, ובאזורים מסוימים יש לה חשיבות רבה מאוד, כדוגמת חדר העבודה. אז לפני שאתם מתיישבים על יד שולחן הכתיבה ומתחילים לעבוד, הנה שלושה טיפים חיוניים לבחירת תאורה מתאימה.

1 – חשיבות צבע האור

בין אם אתם בוחרים תאורה דקורטיבית לתקרה או גופי תאורה צמודי קיר, חשוב לזכור שיש הבדל משמעותי בין גווני התאורה השונים. באופן כללי רצוי לבחור בתאורה לבנה (במקום בתאורה צהובה), וממילא מומלץ להתמקד בגוון אחד בלבד, כדי לא להעמיס על העיניים, ובעיקר כדי לא להעמיס עליהם. אצל ברק תאורה תוכלו למצוא שפע של פתרונות כדי לבחור גוף תאורה שיתאים לפינת העבודה – ויבטיח לכם גוון נכון ועבודה נעימה הרבה יותר.

2 – המיקום האידאלי של גוף התאורה

בהיעדר תכנון מתאים של גופי התאורה המתאימים לפינת העבודה, אתם עשויים למצוא את עצמכם עם תאורה צבעונית ומיוחדת – אבל עם השתקפות מעיקה על מסך המחשב או על שולחן הזכוכית. ההשתקפות הזו עשויה לסנוור אתכם וגם היא עלולה לעייף מאוד את העיניים. אם כן, לפני שאתם מחפשים מבצעים חמים באתר, רצוי לדעת איפה יוצבו המנורות השונות ומה גודלו האידאלי של גוף התאורה הנבחר.

3 – החיסכון בעלויות

מחירם של גופי התאורה הוא לא הנתון היחיד שישפיע על עלויות התאורה שלכם, ומאחר ומדובר בפינת העבודה שבה אתם מבלים לא מעט שעות, רצוי לתכנן בקפידה פתרונות תאורה חסכונית, ובפרט תאורת לד. כך תיהנו משני יתרונות בולטים: מצד אחד חיסכון ניכר בעלויות לאורך זמן, ומצד שני מנורות הלד לא מחממות מדי, בהשוואה למנורות הקלאסיות שמפיצות הרבה יותר חום. אפשר לומר שזו דרך נהדרת לחסוך גם בעלויות המיזוג, לא?

4 – גופי התאורה האידאליים

האסתטיקה והנוחות חשובים לא פחות מהחיסכון בעלויות. עם גופי התאורה הנכונים אפשר לשלב בין שני היתרונות הללו, ויש שפע של דרכים לעשות את זה נכון. כך אפשר להציב מנורת שולחן בפינת הכתיבה ומנורה קטנה אחרת על יד פינת הקריאה. תוכלו גם לבחור בפתרונות ייחודיים בשלל צבעים, בהתאם לסגנון השולט בחדר העבודה שלכם, לרבות מנורה צמודת תקרה בגווני שחור או לבן, או מנורת תלייה עם מספר נורות מרהיבות שיעניקו תחושה מופלאה של עושר ושפע.