פינת אוכל, בניגוד למה שעשוי להשתמע משמה, בהחלט אינה פינה ככל הפינות: היא מהווה מקום חשוב ומרכזי בבית, בהינתן הייעוד שלה- מקום שבו אוכלים. תאורה מתאימה לפינת אוכל מאפשרת ליהנות מישיבה ממושכת, לראות היטב את כל הפריטים, להרגיש כי זה אזור נוחות נעים ונוח לשהייה.

מנורת תליה לפינת אוכל

תאורת פינת אוכל

איך בוחרים מנורות לפינת אוכל?

בחירת תאורה לפינת אוכל היא חלק חשוב מריהוט הפינה. בחירה מושכלת של מנורות לפינת אוכל, כיסאות לפינת אוכל, שולחן תואם, דקורציה משלימה, כל אלה, כשהם נעשים בתכון מוקפד של בעל מקצוע בתחום האדריכלות והעיצוב מאפשרים למקסם את היתרונות והתועלות שעשויה פינה מושקעת לאפשר לדיירי הבית ולאורחים הפוקדים אותו מעת לעת.

אפשרויות התאורה רבות ומגוונות וניתן לשלב בין גופי תאורה שונים, כך שתיווצר אפשרות לגוון את האווירה באמצעות שימוש בגופי התאורה השונים ובמאפייניו הייחודיים של כל אחד מהם.
לדוגמה: מנורה עומדת, מנורת קיר, מנורה תלויה, מנורות לד שקועות בנישה בקיר או בוויטרינה המותקנת בפינת האוכל, מנורת תקרה ששופעת ושופכת אור על מרכז השולחן, מנורת קיר ועוד.

 תכנון מושכל של תאורה לפינת אוכל

כאשר מתכננים תאורה לפינת אוכל ראוי ורצוי להידרש להיבטים חשובים אשר שקלולם עשוי לתת לכם את התאורה המיטבית:

  1. עצמת האור – אין הכרח להשתמש במנורה החזקה ביותר, אלא במנורה שניתן לעמעם בה את האור ובכך לייצר וליצור אווירה מתאימה. ויסות האור מאפשר לכם להרגיש כי האור בשליטתכם והוא ניתן לשינוי כרצונכם.
  2. סוג האור על פי מאפייני המנורות השונות (אור לבן או צהוב, אור טבעי או מלאכותי ועוד. קיים מדד של CRI שמודד את דיוק מסירת הצבעים באמצעות התאורה (בין 0 ל- 100) כאשר 100 הוא אור טבעי. מומחים ממליצים לבחור לפינת האוכל CRI  90 היוצר תחושה של אור טבעי של האנשים ושל החפצים השונים על השולחן וסביבו.
  3. האמת צורת גוף התאורה לצורת השולחן. לדוגמה: פס צבירה ישר, ליניארי, או פס תאורה עם מספר ספוטים לפיזור שווה של אור אם השולחן ארוך.
  4. חשוב לבחור תאורה רכה ,לא מסנוורת.
  5. רצוי לבחור גוף תאורה שיהיה קרוב לשולחן.
  6. רצוי להתייעץ עם מומחים כדי לבחור תאורה חסכונית עד כמה שניתן מבלי לפגוע בשיקולים האחרים להעדפת סוג התאורה המועדף.
  7. ככל שהישיבה בפינת האוכל ממושכת יותר, יש חשיבות לשיקול מידת החום שמנורה פולטת. מבחינה זו רצוי להעדיף תאורת לד שאינה פולטת חום כמו מנורות לפינת אוכל שהן ליבון והלוגן.

מאחר שהתאורה מהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית בכלל ומעיצוב פינת האוכל בפרט, טבעי ולגיטימי להעדיף גופי תאורה ומנורות יפות ומרהיבות, אולם בחירה מושכלת משקללת את מכלול ההיבטים והשיקולים החשובים והרלוונטיים לבחירה, לכן  כשבוחרים תאורה לפינת האוכל רצוי לעשות זאת בשיקול דעת כולל ולקחת בחשבון את המרכיבים השונים.