השלט שמתנוסס בגאווה מעל החנות הוא בהחלט אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחת המותג שלכם. אם הוא מרשים ויפה, ובעיקר אם הוא בולט, הסיכוי שהלקוחות ייכנסו מבעד לדלת עולה. אז איך עושים את זה נכון ומה חשוב לדעת לפני שבוחרים שלט מואר לחנות?

לפני הכול: מה האפשרויות שלכם?

באופן כללי קיימים היום כמה וכמה סוגי שילוט לעסקים, ובפרט לחנויות. השלטים הקלאסיים והפשוטים יותר הם בדיוק כאלה – פשוטים. מודפס עליהם שם העסק, אולי גם הכתובת ומספר הטלפון, ואם יש מקום אולי תצליחו לדחוס כמה סלוגן קצרצר. הבעיה היא שהם לא מאוד בולטים בשטח, בוודאי כאשר החנות ניצבת במרכז בילויים עמוס במתחרים או ברחוב שלכל אורכו ניצבות חנויות עם שלטים נוצצים שמושכים את תשומת הלב. כאן נכנסת לתמונה החלופה המרכזית: שילוט מואר. היתרון המרכזי של השילוט הזה הוא שיש לכם הרבה יותר נוכחות ואילו עוברי האורח מתקשים לפספס אתכם.

אז איך בוחרים את השלט האידאלי?

בהנחה שהמטרה שלכם היא למשוך תשומת לב ולעודד את הלקוחות הפוטנציאליים להיכנס, לשוטט ובעיקר לקנות, שילוט מואר בהחלט יעשה את העבודה. כדי לעשות את זה נכון התחילו עם מענה לכמה שאלות פשוטות אבל חשובות מאוד, ובעיקר נסו להגדיר מי קהל היעד שלכם ומה המסר שאתם רוצים להעביר. אם אתם פונים לילדים ומעוניינים לשדר פנאי והנאה, ככל הנראה תבחרו במגוון רחב יותר של צבעים ובפונטים רכים ועגולים. מנגד, פונט קלאסי יותר יתאים למותג שמתמקד באיכות השירותים והמוצרים ופונה לקהל יעד יוקרתי ובוגר יותר.

הקשר בין השלט לבין המותג

באופן טבעי וברור, השלט הוא חלק בלתי נפרד מהעסק, ומשום כך הוא אמור להשתלב בשפה השיווקית שלכם. במילים אחרות, אם יש לכם לוגו זה הזמן להתאים את השילוט לצבעים, לפונטים ואפילו לאלמנטים הגרפיים השולטים בשפת המותג. אם הלוגו כחול והשלט ירוק, היכולת שלכם להגיע אל הלקוחות ולגרום להם לזכור דווקא אתכם, יורדת. מנגד, ההקפדה על שפה אחידה בכל מוצרי השיווק ובפרט בשילוט לעסק, היא זו שתאפשר ללקוח לזכור אתכם טוב יותר כשיזדקק שוב לשירות או למוצר שאתם מציעים.

שלטים מוארים חייבים להיות איכותיים

עכשיו נסו לדמיין תרחיש שבו השלט המואר והססגוני שלכם מתחיל לקרטע. אולי מזג האוויר עושה את שלו ואולי אותיות מסוימות פשוט כבר לא מאירות. במצב הזה כרטיס הביקור המרכזי שלכם מאבד את קסמו העיקרי, ואתם יכולים לנחש איזה רושם תשאירו אצל הלקוחות. הדרך להימנע מזה פשוטה: תכנון נכון ובחירה בשילוט איכותי, כזה שאולי יעלה קצת יותר אבל יחסוך לכם כאבי ראש, זמן וגם כסף לאורך הדרך. בסופו של יום השלט הצבעוני הוא הדבר הראשון שהלקוחות רואים כשהם מגיעים אליכם, וכדאי שהרושם הראשוני הזה יהיה טוב ככל האפשר.