תאורה היא אחת האלמנטים המשפיעים על נראות הבית, הרי היא זאת שמביאה נפח ואור לחלל ויכולה להפוך כל חלל משמים וסטנדרטי למעניין ומלא בחיים. כאשר מדברים על תאורה למעשה מדברים על שני מרכיבים חשובים: על עיצוב ונראות גוף התאורה ועל צבע ועצמת האור. שמירה על פרמטרים אלה בעת שיפוץ הבית יכולה להביא לידי עיצוב מוצלח ביותר. את התאורה רבים מתחננים כבר בתחילת השיפוץ, משום שנדרש תכנון מוקפד של התשתיות ושקעי החשמל, ולכן כחלק מתכנון הבית טרם השיפוץ רבים פונים ליועץ תאורה או לחשמלאי שיודע לתכנן היטב את הבית ולשים במקום המתאים את התשתיות ושקעי החשמל שיוכלו להיות לעזר בעת עיצוב לתכנון החלל. כמו כן, בעת חלוקת הבית לחדרים במקרה של שיפוץ כללי והריסת הקירות, זה הזמן להזיז שקעים ותשתיות כדי להתאימם בקפידה לחללים החדשים

שילוב תאורה בחלל הסלון

הסלון הוא לב ליבה של הבית ובו לרוב נשלב כמה סוגי תאורה בכדי שנוכל לבחור את התאורה הרצויה. לרוב, נשלב גוף תאורה גדול ועצמתי במרכז הסלון, שקועי תקרה, מנורת תלייה שממוקדת לפינת האוכל ואולי גם מנורת רגל עומדת לקריאה. האפשרויות בסלון מבחינת סוגי גופי תאורה הן רבות, ולכן נדרש תכנון מעמיק בכדי לקבל את האפקט המושלם.

עיצוב ושיפוץ הבית בהתאם לתאורת הבית

שילוב גופי תאורה במטבח

במטבח אנו נמצאים לא מעט ועמלים קשה בבישול ואפייה, ולכן על התאורה להיות ממוקדת ומפוזרת בצורה נכונה בחלל. בפינת הישיבה או פינת האוכל תוכלו לתלות גופי תאורה נופלים המשרים חמימות ומיקוד על השולחן, תאורה ממוקדת במרכז המטבח ותוספת לדים או ספוטים ממוקדים על האי במרכז או על משטח העבודה. כמו כן, תוכלו להוסיף תאורת לד במזווה או תחת ארונות המטבח כדי ליצור מראה מעניין.

שילוב נכון של תאורה בחדרים הפנימיים של הבית

בחדרים הפנימיים של הבית אין גבול לדמיון, תוכלו לשלב מגוון סוגים של גופי תאורה ואפילו לשלב כמה סוגים בכל חדר. בחדר השינה למשל, תוכלו לשלב גוף תאורה ממוקד במרכז החלל ותאורה ממוקדת ליד המראה כדי לאפשר לכם לראות בצורה מיטבית את הופעתכם לפני יציאה לעבודה או סתם לבילוי. בחדרי ילדים, תוכלו לשלב גופי תאורה מיוחדים המתאימים לעיצוב החדר כמו גופי תאורה צבעוניים, בצורות שונות שילדים אוהבים ואפילו בשילוב דמויות אהובות מתוכניות טלוויזיה. גם בחדר הרחצה תוכלו לשלב תאורה ממוקדת כזאת שתאפשר לכם לראות בצורה מיטבית את הפרפומריה.