התאורה היא אלמנט עיצובי חשוב ביותר

התאורה היא אחד מהאלמנטים הכי חשובים להקניית העיצוב המתאים. תאורה לסלון חשובה לא פחות מאשר הריהוט שיהיה בו, סוג הריצוף וצבע הקירות. למעשה התאורה היא אחד האלמנטים שיכריעו את האווירה בבית שכן אווירה חמה בצבעים חמים כמו צהוב וכתום יכולה להשרות אווירה יותר חמימה וכפרית בעוד שאווירה יוקרתית ומודרנית יותר תקבלו עם אור יותר לבן. השילוב של התאורה צריך להיות חכם כאשר לא כל תאורה ולא כל סוג מנורה יתאימו לכל ריהוט או לכל פריט נוי, כאשר ההתאמה צריכה להיות גם לפסיפס.

מהו פסיפס והיכן הוא משתלב בסלון?

הפסיפס היא יצירה כלשהי שמורכב ממגוון רחב של חתיכות קטנות. הפסיפס המוכר ביותר הוא פסיפס אבן אך יש גם פסיפס זכוכית, יש פסיפס ממראות ויש אפילו פסיפסים מתמונות. המהות של הפסיפס היא שכל חלק קטן לרוב יגיע בצבע אחד בודד אך יחד מהיבט על היצירה תבנית גרפית שונה שלרוב יש לה משמעות, כמו למשל תמונה, ציור, לעתים גם צילום וכן הלאה. פסיפס יכול להשתלב במגוון רחב של מקומות כולל בסלון, כאשר יש שולחן פסיפס, מראה עם פסיפס, פסיפס על חלונות וגם אלמנט עיצובי על הקיר.

כיצד אפשר להתאים את הפסיפס לתאורה?

  • באיזה סוג פסיפס מדובר? יש פסיפס מזכוכית, יש פסיפס מאבנים, יש מקרמיקה וכן הלאה. גם לכל קטגוריה יש עוד תתי קטגוריות כך למשל יש פסיפס מזכוכית על השולחן, יש פסיפס על החלונות ועוד. כדי להתאים את התאורה יש צורך לבחון מה סוגו והיכן הוא ממוקם.
  • מה הצבע של הפסיפס? אם מדובר בפסיפס בצבעים חמים כמו חום, אדום, כתום או צהוב, יש צורך לבחור באור בצבע חם יותר כמו אור כתום או צהוב. מנורת לד או אור לבן אחר תתאים לצבעים קרים כמו למשל לבן, כחול וכן הלאה.
  • מה הסגנון של הפסיפס? אם בפסיפס שיוצר תמונה מסוימת או פסיפס שיוצר תבנית קבועה בלבד, יש פסיפס דק מאוד ויד פסיפסים עבים ועוד. ההתאמה שלו התאורה צריכה להיות שונה ממקרה למקרה כי לעתים יש פסיפסים שדווקא לא יהיה כדאי להבליט אלא לתת להם להשתלב בעיצוב בעדינות.

אם להאיר את הפסיפס באור ישיר?

אחת השאלות המכריעות ביותר לגבי הקשר בין הפסיפס לבין התאורה היא האם להאיר את הפסיפס באור ישיר. כאשר יש לנו פריטים עיצוביים מסוימים לעתים כדאי להאיר אותם באור ישיר, כך למשל אפשר להאיר אגרטל גדול ופינתי עם ספוט, אפשר להאיר חלקים מסוימים בגינה וגן הלאה. כדי לדעת האם הארה ישירה על פסיפס תהיה מעוצבת ומתאימה יש צורך לבחון שוב את כל הפרמטרים שעליהם דיברנו קודם. אם מדובר בקיר פסיפס מרשים אפשר להאיר אותו באור ישיר אך יש צורך להתאים את צבע האור לצבעי פסיפס, לחומרים ממנו הוא מורכב וכן הלאה.מנו הוא מורכב וכן הלאה.