בחירת פתרונות תאורה לבית נדמית כמשימה פשוטה, אולם בפועל היא הרבה יותר מורכבת משרובינו נוטים לחשוב. אנשים רבים מתקשים לבחור את גופי התאורה המתאימים, ולו רק בגלל שאלות כמו: האם זהו הגודל הנכון? האם גוף התאורה אכן יתאים לסגנון? האם התאורה תספק את כמות האור הרצויה? ועוד. שאלות אלו אכן חשובות והן יכולות לעשות את ההבדל בין חלל מואר ומדהים לבין חלל מעט חסר חיים. לכן אם גם אתם מתלבטים לגבי פתרונות התאורה שלכם והשאלה שלכם היא: כיצד לשלב בין תאורה מודרנית לבין עיצוב קלאסי? יש לנו כמה טיפים עבורכם.

תאורה מודרנית עם נגיעות קלאסיות

כאשר מדברים על תאורה מודרנית קיימת נטייה לחשוב כי הדבר בא לידי ביטוי בעיקר בסגנון העיצוב. אולם בפועל מודרניזציה באה לכדי ביטוי באינספור דברים, כמו למשל בטכנולוגיה בה נעשה שימוש, באיכותם של חומרי הגלם והחיבורים, בתאורה עצמה אשר כיום הנה חסכונית יותר וכן הלאה. לכן אפשר בקלות למצוא פריטי תאורה קלאסיים ומודרניים כאחד, לשלב אותם בחלל יחד עם ריהוט קלאסי וליצור את האווירה שרוצים.

על תאורה ואביזרים משלימים לבית

ממש כשם שיש ריהוט משלים לבית אשר נותן את הטאץ’ העיצובי ומוסיף אמרה אישית לחלל, כך ישנם מוצרי תאורה משלימים, מלבד אלו המרכזיים. שילוב גופי תאורה קלאסיים בנקודות שונות ברחבי החדר יכול רק לתרום, להעצים את מידת האור, לסייע להאיר חללים “מתים” וכן הלאה. קיימת חשיבות רבה לבחירת פתרונות התאורה המשלימים מכיוון שבכוחם לתרום לעיצוב ובעזרתם ניתן להאיר באור יקרות את חפצי הריהוט השונים.

איך עושים זאת בפועל?

כאמור השילוב בין ריהוט קלאסי לבין תאורה מודרנית אינו קשה כמו שאתם חושבים, במיוחד אם אתם רוצים לשלב את התאורה עם ריהוט משלים לבית. הנה כמה דוגמאות כיצד תוכלו לעשות זאת נכון: כך למשל אם בחרתם להציב שידה קטנה או כוננית בקצה החדר, תוכלו לתלות מעליה מנורת קיר בסגנון קלאסי, מעל שולחן האוכל תוכלו לתלות שנדליר מפואר ומרשים, ואם יש לכם תקרה גבוהה וחלל גדול ממדים תוכלו לתלות גוף תאורה מובייל כאלמנט עיצובי ייחודי.

הוסיפו זוהר ומעט שיק עם נברשת מעוצבת

גופי תאורה איכותיים הם ממש כמו אביזר אופנתי: תמיד מוכנים להפוך כל פריט ריהוט משלים לבית למיוחד ומרשים. כיום ניתן למצוא שפע של נברשות מודרניות אשר שילובן בבית יעניק לחלל נופך יוקרתי ומאוד קלאסי. הן מגיעות בשלל עיצובים מודרניים והן יכולות רק להוסיף לכל פינת אוכל או חדר שינה בדיוק את הטאץ’ הנחוץ ולהפוך את החלל להרבה יותר מעוצב ושיקי.

לסיום, זכרו: יש סיבה שקלאסי נקרא קלאסי, לכן השתדלו שלא להגזים בקטגוריית התאורה. בחרו בגופי תאורה מודרניים אך גם על זמניים וקלאסיים וכך תפיקו את המרב מעיצוב החלל.