כאשר עוברים לדירה חדשה, חשוב לבחור את התאורה בצורה נכונה ומיטבית. בחירת התאורה חשובה מאוד שכן יש לה כמה מטרות. ראשית, התאורה עוזרת לנו להדגיש אלמנטים שונים בדירה החדשה, שבהם רוצים להתמקד מבחינה אסתטית. שנית, התאורה עוזרת לנו להסתיר אלמנטים פחות מחמיאים (ובכל דירה כמעט, יש כאלה). בנוסף, התאורה יכולה ליצור רושם של חלל גדול ומרווח, גם כשמדובר בחדרים פחות גדולים. כל זאת, בנוסף להשפעה עיצובית ישירה, שיוצרים גופי תאורה מעוצבים וחדשניים.

בחירה נכונה וטמפרטורת האור

בחירה של תאורה נכונה כשעוברים לדירה חדשה חייבת להיות מבוססת במידה רבה על הטמפרטורה של האור. נציג חברת אבני דרך עימו שוחחנו הסביר כי מונח זה לא מייצג דווקא את ההבדל בין נורות מחממות (נורות להט שהיו מקובלות בעבר) לבין נורות מודרניות, קרות למגע. אור קר זהו אור בהיר ונוטה לכחול ואילו אור חם זהו אור יותר צהבהב, אפשר לומר גם יותר “חי”.

בעבר, כאשר רק נורות הליבון היו זמינות, לא הייתה משמעות לטמפרטורת האור שכן לא היו גוונים שונים. כיום המצב שונה. את גוון האור ואת הטמפרטורה שלו, אנו מודדים בקלווין. ככל שמספר הקלווין נמוך, כך התאורה יותר חמה. ככל שמספר הקלווין גבוה יותר, התאורה נחשבת לקרה יותר.

במרבית הבתים והדירות, ההעדפה כיום היא לטמפרטורה חמה, כלומר כ-2700 או 3000 קלווין. לשם המחשה, זו טמפרטורה יותר חמה מזו המאפיינת את נורת הפלורסנט הקלאסית. אך כמובן, חשוב להתאים בין הטמפרטורה של התאורה בביתכם לבין עיצוב החדר והתכלית שלו. במטבח, למשל, נהוג להעדיף תאורה קרה יותר לעומת תאורת הסלון.

הבחירה בגופי תאורה

מלבד רמת החמימות או הקרירות של התאורה, כדאי לבחור כראוי גם את גופי התאורה לדירתכם החדשה. מקובל מאוד לשלב בין כמה גופי תאורה נסתרים לבין גופי תאורה בולטים, מעטים יותר, שמעניקים אווירה אסתטית ייחודית. למשל, במרכז הסלון ניתן לבחור בגוף תאורה תלוי וייחודי, כאשר תאורה צידית תגיע מספוטים דקורטיביים שפחות משתלטים על העיצוב.

במידה שהמטבח נושק לסלון, יש כאלה שמעדיפים שגוף התאורה הבולט יותר יתלה במטבח. זה נכון במיוחד כאשר המטבח מעוצב ורוצים להדגיש את יופיו ואת ייחודו. במקרה כזה, החלטה טובה תהיה להאיר את החלל המרכזי, את הסלון ואולי גם את פינת האוכל בתאורה שקועה. תאורה כזאת נותנת הרבה אור אך משאירה את החלק העליון של החלל בעיצוב נקי וניטראלי.