יש פריטים שלא מתפשרים עליהם משום שהם נושאים חותם איכות אסתטי שבגללו רכשנו אותם. כך גם מערכות ישיבה איטלקיות שלהן יש אסתטיקה שמגיעה ממסורת ארוכה של יופי ונוחות בבית. הרושם הראשוני של ריהוט איטלקי מודרני אינו מתפוגג גם לאחר שעות של שימוש בו משום שהיופי המתוכנן והמרשים הוא פשוט יצירת אמנות שכל אחד היה רוצה לביתו. לתאורה בבית יש חשיבות אל רק כדי לראות מה עושים אלא גם כדי להציג את העיצוב באור מחמיא. במובן הזה, נכון להציב גופי תאורה בנקודות קריטיות כדי שגם יספקו מספיק תאורה וגם שתיצור אווירה טובה ונעימה שיהיה נחמד לבלות בה את שעות הפנאי כמשפחה.

טיפ ראשון – הימנעו מפשרות

הטיפ הראשון הוא לא להתפשר על גופי תאורה משום שהתאורה בסלון היא קריטית להארת הבית. הוא החלל המרכזי והגדול ביותר ולפעמים זה מספיק כדי שייזרק אור לשאר חלקי הבית. לפעמים זה גם כל מה שנחוץ אם ממילא כל בני המשפחה מתרכזים בסלון. תאורה היא הדבר הכי חשוב בכל חלל משום שהיא זאת שקובעת גם את האווירה – שמחה או קודרת וגם את הנראות של הריהוט שהשקעתם בו כסף רב ולכן רצוי שייראה טוב. ברור שאי אפשר להסתפק בתאורה פשוטה של נורת חשמל עירומה ובודדת שתלויה במרכז הסלון ומאירה בקושי את כל המרחב. חשבו על גוף תאורה אחד או יותר שמוצבים בסלון בזווית ובמיקום כזה שממנו האור ייפול בצורה מחמיאה לריהוט המרשים שקניתם, על הצבעים והבדים האיכותיים שנראים מצוין בתאורה טובה ומחמיאה.

טיפ שני – התאמת צבעים

צבעים עושים את העיצוב וקובעים את מצב הרוח של בני הבית וגם משליכים על שאר החדרים המעוצבים. רצוי שהם יהיו משלימים משום שיש ניגודי צבעים שעובדים טוב ויש כאלה שפחות טוב. אם קניתם ריהוט איטלקי בצבעים קלסיים אתם יכולים להתאים להם כל צבע אחר, עקרונית. השאלה היחידה היא האם זה באמת נכון וגם משדר את האופי של העיצוב בכל הבית כולו ותורם גם לשדרוג שלו. צבעים הם עניין של טעם והם יוצרים אווירה. רוב הצבעים האיטלקיים אינם משדרים צעקנות עצבנית משום שהטעם הטוב דורש שיוכלו לחיות עם זה בשלווה וליהנות מאווירה ונראות יוקרתית. לכן, לצבעים שמשדכים להם גם באבזור כמו גופי תאורה צריכה להיות אותה שפה אסתטית. יש לכם גופי תאורה שהצבעים  שלהם בקשת הצבעים שמתאימה לריהוט קלאסי מעולה כזה ולכן לא כדאי לזעזע את העין בצבעים שאינם משתלבים.

טיפ שלישי – קלאסיקה יוקרתית

אי אפשר להסביר מהי קלאסיקה יוקרתית אבל אפשר לזהות אותה משום שהעין חוזרת לזה שוב ושוב מבלי להרגיש שמשהו צורם. זה משלים את התחושה הנינוחה והמעולה שמקבלים כשיושבים על ספה איטלקית ויודעים שהחומרים טובים ומכבדים את הנוכחות שלכם. כך גם דגמים של גופי תאורה לא יכולים להיות כאלה שיהוו דיסוננס לקו העיצוב השולט שהוא מאופק ואלגנטי. אלגנטיות היא בוודאי מורגשת גם מבלי להסביר אותה וכך גם התאורה שתישאר ברקע אבל מורגשת בצורה חיובית. לכן, מומלץ לחפש עיצובים שדומים לעיצובים קלאסיים מבלי לחרוג יותר מדי מהקווים האלגנטיים. זכרו שפריט מעניין יכול לעייף ולשעמם לאחר שמתלהבים מזה בהתחלה. אנחנו מחפשים גופי תאורה שנשארים לשנים רבות משום שזה הסוד של משיכה רבת שנים לריהוט ולעיצוב איטלקי – הם לא מעייפים את העין לעולם.