אומרים שטרנדים באים והולכים, אבל אם יודעים איך לשלב ביניהם וליצור מראה ייחודי ויוצא דופן, סביר להניח שנהיה מרוצים מהם גם לעוד שנים רבות, והדבר נכון במיוחד בתחום עיצוב הבית. הנה רק כמה רעיונות לעיצוב הבית שאפשר לשלב על מנת ליצור עיצוב ייחודי ומרשים.

לא רק לבן

עם כל הכבוד לצבע הלבן, בשנים האחרונות יש לא מעט כאלו שרוצים להכניס קצת יותר צבע לחיים, כאשר רואים יותר ויותר קירות בצבע אפור וריהוט מטאלי בצבעי נחושת, פליז ואפילו זהב. מנגד, העיצוב הכפרי והמעודן יותר נהנה מצבעי אדמה וצבעים נוספים על הספקטרום החם על מנת להדגיש את החיבור לטבע. החיבור הזה נעשה קל יותר באמצעות שימוש באריחי טרקוטה (אריחים של אבן מעובדת).

הנועזים יותר לא מהססים להשתמש גם בגוונים עדינים של ירוק או כחול, בעיקר בחדרי השנה, החלטה עיצובית שיכולה להתאים הן לעיצוב מודרני והן לעיצוב כפרי.

להפוך את הסלון לפינה החמה של הבית

אם פעם הפינה החמה של הבית הייתה חדר השינה אליו היינו פורשים בשעה מוקדמת יחסית, היום מגוון אמצעי הבידור המשוכללים שתופסים נפח גדול כמו למשל מערכת קולנוע ביתית, גורמים לכך שאנחנו מוצאים את עצמנו נשארים בסלון או החלל המשותף לשעות ארוכות. לכן, אין זה מפתיע שעוד ועוד אנשים מחפשים ריהוט רך ומפנק יותר: החל מכריות וספות רכות וארוכות שאפשר לשכב עליהן בלי לקפל את הרגליים, ועד לשמיכות חימום שכיף להדליק את המזגן רק בשביל להתכסות בהן.

יש גם כאלו שנוקטים בצעד דרסטי יותר ומפנים את החלל המשותף מכל הצגים ומכשירים חשמליים אחרים שיכולים להסיח את הדעת. יחד עם זאת, הפתרון הזה מתאים בעיקר למי שיש לו בית גדול ויכול להרשות לעצמו למקם את אלו בחדרים אחרים כגון חדרי סטודיו.

עוד תוספת לטרנד הזה שיכולה לשבור את התחושה הקרה של העולם המודרני מגיעה בדמות חפצים עתיקים שעברו בירושה או נקנו בחנויות יד שניה אותנטיות. מי שלא רוצה לכתת רגליים, יכול להשתמש בפריטי רטרו שאפשר למצוא בכל חנות “ארט” ומתנות שמכבדת את עצמה ברחבי הארץ.

טרנדים בעיצוב הבית

חדרי שינה מפוארים

דווקא חדר השנה שנחשב למקום האינטימי ביותר בבית עשוי לעבור שינוי משמעותי בשנים הקרובות ולהיות הרבה יותר דומה לכזה שאפשר למצוא בבתי מלון וחדרי אירוח מפוארים. את האפקט הזה אפשר להשיג באמצעות מזרנים רחבים, כריות מעוצבות, אבל הכי חשוב – גב מיטה מרופד שעליו אפשר להישען בלי למקם את הכרית מאחוריכם בעשר צורות שונות.

האירוח עובר אל החוץ

פינות “הזולה” שבעבר ראינו בעיקר במקומות בילוי לצעירים, נראות מעכשיו גם בבתים פרטים ווילות עם חצר קדמית. פינות האירוח האלו מתאפיינות בחיפוי עץ, וספסלים או כיסאות ישיבה נמוכים שאפשר להשתרע עליהם באווירה בלתי מחייבת.

צמחים צמחים ועוד צמחים

מי שלא יכול לארח בחוץ בגלל חוסר מקום או הכרח לסגור את המרפסת, יכול לנצל המתחמים הקטנים שנשארו ואפילו או מפתן הדלת לשתילת צמחים. אלו יכולים להיות צמחים בערוגות, עציצים קטנים ואפילו צמחים מטפסים (אפשר להכין קני במבוק שעליהם הם יוכלו לטפס). גידול צמחים שכזה ובעיקר צמחי תבלין הולך בד בבד עם המגמה לספק לעצמנו את חלק מצרכי היום יום שלנו באופן עצמאי.

אופציה אחרת היא לשלב צמחים בתור הבית, לא רק עציצים קטנים כמו שהיינו רגילים עד עכשיו, אלא גם בתוך כדים ואפילו בצורה תלויה.