פרגולה מעץ היא עדיין הפרגולה האסתטית והיפה ביותר שבנמצא. פרגולה מושקעת מבית טוב בדרך כלל מלווה גם בתאורה מתאימה שמתאימה לישיבה מתחת לפרגולה בערבים וגם על מנת להוות אמצעי בטיחותי כנגד גנבים ופורצים. כיום יש לא מעט אופציות לתאורת חוץ לפרגולה. אז בוא נכיר יחד את הסוגים השונים של תאורה לפרגולה.

תאורת לד לפרגולה

תאורת לד היא תאורה שבנויה מפסי לד, הפסים האלו אולי מזכירים במראה את תאורת הפלורסנט, אבל האור שהם מפיצים הוא הרבה יותר נעים, לא מסנוור ואין לו השפעה על הבריאות. מה שכן, חשוב לבחור בצבע המתאים ביותר מכיוון שיש לא מעט גוונים כגון לבן חם, לבן קר ואפילו צבעים נועזים יותר כגון אדום או ירוק. כמובן שכמו רוב התאורות החדשות, גם תאורת הלד היא חסכונית מאוד בחשמל ומחזיקה מעמד שנים רבות.

תאורה לפרגולה

תאורה לפרגולה – תאורה רגילה או תאורה סולרית?

למרות שכפי שציינו למעלה, גם תאורה רגילה היא מאוד חסכונית, תאורה שאינה דורשת חוטי חשמל יכולה להתאים מאוד לפרגולה מכיוון שכל מה שצריך לעשות זה לתלות אותה. השמש בישראל מספיק חזקה ברוב ימות השנה על מנת שהתאורה תיטען גם אם היא לא חשופה לחלוטין לשמש.

יש היום הרבה אופציות לשרשרות סולאריות במגוון של צבעים וכבר לא מדובר רק בתאורה המרובעת והמשעממת שאנחנו רגילים אליה מלפני כמה שנים. גם המחירים לא בשמיים וכמה שרשראות יחדיו לא אמורות לעלות מעל לכמה מאות שקלים (מחיר זעום לעומת העלות של בניית והתקנת הפרגולה עצמה).

בכל מקרה, חשוב להקפיד שהשרשראות יהיו הדוקות לפרגולה בצורה טובה על מנת שלא יעופו או יתנדנדו יותר מדי ברוח. אופציה אחרת היא לכרוך את השרשראות על העמודים של הפרגולה עבור פרגולות שנתמכות על ידי עמודים.

אופציות נוספות ועל מה חשוב להקפיד בבחירת התאורה לפרגולה שלכם

מאורר משולב תאורה– אם משלבים פרגולה מתחת למאורר, אפשר לקנות דגם שיש בו כבר תאורה מובנית. את התאורה אפשר להפעיל בנפרד מן המאורר.

כמו כן, אם הפרגולה נמצאת מתחת לדק, אפשר לשלב בתוך הדק עצמו תאורה שקועה על מנת להאיר את אזור הפרגולה מלמטה. עוד אופציה מעניינת היא להשתמש בתאורה שיושבת על שולחן בפינת הישיבה. לדוגמה, מנורת וינטג’ בצורת קמין.

שלושה דברים נוספים שחשוב להקפיד עליהם:

  1. גופי התאורה חייבים להיות עמידים בפני מים ואבק על פי התקן המתאים (לכן לא רצוי להשתמש בנורות פשוטות חשופות)
  2. יש לתכנן את גופי התאורה כך שיהיו ברווחים שווים בהתאם לאורך ורוחב קורות הפרגולה שמתחתיהן הן נמצאות. אחרת התאורה לא תהיה אחידה וייתכן שלא תכסה את כל השטח הרצוי
  3. בכל מקרה שבו מדובר בתאורה מורכבת עם חוטי חשמל, רצוי להתייעץ עם חשמלאי על מנת למנוע סיכון מיותר.


לסיכום, אם אתם מחפשים תאורה שמתאימה לפרגולה שלכם, תוכלו לעיין בקטגורית תאורת חוץ אצלנו באתר ולהנות ממבחר גופי תאורה שונים. למידע נוסף והזמנה אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר!