בחירת תאורה לחדר ילדים דורשת שיקולים רבים מלבד ההיבט העיצובי. על אילו פרמטרים חשוב לשים דגש וכיצד עליכם לבחור תאורה שתספק מענה לכל השיקולים הנדרשים?

אין דבר יותר כיף מאשר לעצב חדר ילדים, במיוחד כאשר מדובר בילדים שלכם וברצונכם ליצור עבורם חלל שישמח אותם, ירגיע אותם ויהווה עבורם מקום בו הם מרגישים הכי בטוחים. ישנם אלמנטים עיצוביים רבים אשר יעזרו לכם לממש את המטרה שלכם, תאורה היא אחד מהם וכאשר בוחרים אותה יש לשים לב למשתנים הבאים.

בטיחות: בראש הרשימה

כאשר מעצבים חדרי ילדים יש לשים דגש על סוגיית הבטיחות בראש ובראשונה. הדבר אינו שונה גם כאשר בוחרים תאורה. על התאורה להיות יפה אומנם, אך גם כמה שיותר בטיחותית. כמו כן, כדאי לבחור גופי תאורה מתוך נקודת מבט מעשית. חללים של חדרי ילדים הנם רב תכליתיים ועל התאורה לספק מענה לכל הצרכים, הן העיצוביים והן הפונקציונליים.

תאורה טבעית: מדוע זה חשוב?

עיצוב חדר ילדים צריך להיות מותאם לגילו של הילד ולצרכיו. כאשר מדובר בתאורה, אין ספק כי חשוב שהחדר יהיה כמה שיותר מואר. ילדים, ובמיוחד פעוטות, עושים את צעדיהם הראשונים, רצים ממקום למקום, ולא תמיד מרוכזים בכל אשר נמצא סביבם ולכן על החדר להיות כמה שיותר מואר על מנת שיוכלו לראות טוב לאן הם הולכים ומה הם עושים, ולנוע בחדרם בבטחה, מבלי לדאוג שייתקלו או ידרכו על משהו בדרכם.

תאורה ליום ותאורה ללילה

ביום הילדים משחקים בחדר ולכן חשוב שהוא יהיה כמה שיותר מואר ובלילה, הם הולכים לישון ולכן עולה הצורך להחשיך מעט את החלל. כאשר מעצבים חדר ילדים יש לשים דגש על כך שהתאורה תתאים הן לשעות היום והן ללילה. אם באפשרותכם להתקין מתגים אשר בעזרתם ניתן לעמעם את התאורה בהתאם לצורך, מה טוב. אם לא הקפידו לכלול מנורת לילה קטנה בעיצוב אותה תוכלו להדליק לפני שהולכים לישון.

יצירתיות

אחד הדברים המהנים ביותר בעיצוב חדרי ילדים זו העובדה שניתן להיות בהם יצירתיים ולתת לדמיון לרוץ חופשי. ישנם גופי תאורה כל כך יפים ומקסימים מהם תוכלו לבחור ולשלב אותם בעיצוב של החדר בדרך מיוחדת ומרשימה. באפשרותכם להדגיש עם מנורות אזורי משחק, להוסיף זרקורים על אזור בו יש תלבושות או במה קטנה, לתלות את המנורות על קיר כחלק מציור או תמונה וכן הלאה.

כמובן שלא חסרים רעיונות ואם ברצונכם לבחור בעיצוב יצירתי, כל שעליכם לעשות הוא לחפש אחר השראה ורעיונות וליישם אותם בחדר הילדים.