גופי תאורה, אמנם הם פריטים דקורטיביים, אבל הם גם הרבה מעבר לזה. בשורה התחתונה, הם “קובעי אווירה”. גופי התאורה יקבעו את האווירה שתהיה לכם בבית, וזו הסיבה לכך שצריך לבחור את אלו בצורה נכון. וכמו כן, חשוב לדעת באיזה סוג איש מקצוע להיעזר כדי להתקין את אלו.

מזל טוב, הגיע הזמן להוסיף את ה-TOUCH של גופי התאורה בעיצוב הבית, זה שייקבע את האווירה הביתית (או האווירה בעסק). ורגע לפני שאתם בוחרים גופי תאורה, אנחנו מזכירים לכם שלא כל איש מקצוע יכול להתקין את הגופים האלו. מה שתצטרכו זה, חשמלאי מורשה להתקנת גופי תאורה בבית. כמו כן, יהיה חשוב לברר מחיר התקנת גופי תאורה מולו.

רגע לפני קריאה לחשמלאי התקנת תאורה

רגע לפני שאתם מבררים מהו מחיר התקנת גופי תאורה לבית, האם נסגרתם סופית על סוגי הגופים שתרצו להתקין? בעוד שישנם גופי תאורה מסוג “שקועי תקרה”, ישנם גופי תאורה “צמודי תקרה”. הגופים שנקראים שקועי תקרה מותקנים מאחורי חיפוי הקירות ומאחורי התקרה, ככה שהם מעניקים תחושה של חלל מאוד נקי ואסתטי.

צמודי התקרה הם פופולאריים במיוחד, והפכו עם השנים לפתרון דקורטיבי מעולה. הגופים האלו צמודים לקירות גבס ובטון, אין בעיה על שני הסוגים, כולל גם קירות עץ. במקביל לגופים צמודי ושקועי תקרה, ישנם גם גופי תאורה עצמאיים וגופים תלויים. הגופים העצמאיים יכולים להיות ממוקמים היכן שתרצו, הם בדרך כלל ניידים. התלויים מותאמים לתלייה על התקרה, תקרות גבוהות וגם תקרות נמוכות.

לברר מחיר התקנת גופי תאורה

אמנם מחיר התקנת גופי תאורה משתנה מחשמלאי לחשמלאי, אבל יש טווח מחירים ממוצע ומומלץ לצרכן. אם חשמלאי דורש לגבות ממכם יותר מ-350 ₪ – 450 ₪ על התקנת גופי תאורה, יהיה כדאי לקבל הצעת מחיר התקנת גופי תאורה מחשמלאי נוסף.

לידיעתכם, באינטרנט יש מחירון עבודות חשמל מומלץ לצרכן, מחירוני התקנות של חשמלאים ועוד. כמו כן, תוכלו לערוך השוואת מחירים בין חשמלאים להתקנת גופי תאורה בבית. השוואת מחירים לחשמלאי תאפשר לכם לחסוך עשרות שקלים בד”כ. אולי גם יותר.

האם החשמלאי מוסמך להתקנת גופי תאורה?

כשהחשמלאי מגיע אליכם הביתה עבור התקנת גופי תאורה, אל תתביישו לבקש להתרשם מתעודת הסמכת המקצוע שלו. אם החשמלאי מסרב משום מה להראות לכם את תעודת הסמכתו, ייתכן שהוא הנדימן שיודע להתקין גופי תאורה. במקרה הזה, יהיה כדאי לקבל הצעת מחיר מחשמלאי מורשה בלבד.

שימו לב, אל תתנו לכל מיני אנשים לא מזוהים להתעסק עם מערכות החשמל שלכם. מעבר לכך שהם יכולים להוביל לכל מיני קלקולים ותקלות חשמל, זו סכנת נפשות. הקפידו להסתייע בחשמלאים מורשים בלבד עבור התקנת גופי תאורה מכל סוג, בבית או בעסק.