אחד החללים השימושיים והאהובים עלינו לעיצוב בבית, הוא המטבח. כשמדובר במטבח יוקרתי, עליו לשלב את האלמנטים של עיצוב מתוכנן ומוקפד, יחד עם הפונקציונאליות של הכנת האוכל במטבח. כדי לשמר ואף להבליט אלמנטים אלו במטבח היוקרתי, אחד הפרמטרים שעלינו לקחת בחשבון הוא התאורה והאפקט שהיא מעניקה

המטבח הישראלי

הבית שלנו הוא האזור האישי והחלל האינטימי שלנו, אליו אנחנו מחכים לחזור בסוף כל יום. אחד החדרים החשובים בבית הוא המטבח, המהווה חלל מרכזי ונקודת מפגש עיקרית עבור כלל המשפחה ומבקרי הבית. לפיכך, המטבח זוכה למירב תשומת הלב שלנו, בעיקר מבחינה עיצובית, כשהמטרה העיקרית היא ליצור שילוב של יוקרה לצד פונקציונאליות והתאמה לכלל הצרכים שהמטבח משמש עבורם.

בין שלל תפקידי שהמטבח משמש בהם, מעבר לבישול והכנת המאכלים האהובים עלינו, נמצאים גם הכינוסים המשפחתיים, ביצוע מטלות שונות ואף הכנת שיעורי בית. כדי לתכנן היטב את הנראות של מטבחים יוקרתיים והעיצוב המתאים ביותר עבורם, אחד הפרמטרים העיקריים שעלינו להתחשב בהם הוא עניין התאורה.

תאורה למטבחים

כאמור, עיצוב מטבחים בכלל ועיצוב מטבחי יוקרה מתחיל בתכנון נכון והתאמת התאורה לחלל המטבח. בין אם בחרתם בעיצוב מטבח כפרי ובין אם בעיצוב בסגנון מודרני, תאורת המטבח תחולק לרוב לשלוש קטגוריות עיקריות: גוף תאורה למרכז החלל, תאורה ממוקדת למשטחי העבודה ותאורה שנועדה ליצור אווירה נעימה, גם כאשר בני המשפחה אינם נוכחים במטבח.

כיום, ניתן למצוא מגוון גופי תאורה בגדלים, עיצובים וסגנונות שונים, אשר יאפשרו לכם להתאים את גופי התאורה המתאימים לכל קטגוריה וליצור יחדיו הרמוניה מושלמת. הקפדה על שילוב אלמנטים אלו בחלל המטבח, תאפשר לכם לעבוד במטבח בצורה יעילה ונעימה יותר, כמו גם תנעים את השהייה שלכם בו, בזמן ארוחות משפחתיות או ביצוע מטלות שונות.

תאורה למטבחי יוקרה

איך לבחור את גופי התאורה המושלמים?

ראינו אם כן כי בחירת גופי התאורה לחלל המטבח מתחלק לשלוש קטגוריות עיקריות, חלוקה המצריכה אותנו לדעת לבצע את ההתאמה הטובה ביותר, בכדי ליצור את מידת התאורה הרצויה ואף להוסיף ולשדרג את קו העיצוב היוקרתי של המטבח.

לפיכך, בבואנו לבחור את גופי התאורה למטבחים השונים, מטבחים מודרניים או כפריים, עלינו להתחשב בראש ובראשונה בקו העיצוב הכללי של המטבחים, בצבעים ובסגנונות של גופי התאורה היכולים להוסיף ולהשתלב באופן נעים לעין. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את גודל חלל המטבח ולשלב בהתאם בין גופי תאורה צמודי קיר, או נסתרים לבין גופי תאורה תלויים.

קראו גם על: תאורה לסלון

תאורה למטבח מודרני – לסיכום,

ראינו אם כן כי בין שלל סוגי המטבחים ומגוון העיצובים שלהם, יש לכולם מאפיין אחד חשוב ומשותף והוא הצורך בבחירה חכמה של תאורה, כזו שתיצור שילוב מיוחד ונעים לעין, בין הפונקציונאליות של המטבח, לבין שמירה על ההרמוניה וקו העיצוב הכללי של המטבח. אפשרויות העיצוב הרבות, כמו גם מגוון הסוגים, משאירים לכם רק את הצורך להחליט מהו גוף התאורה המושלם ביותר עבורכם.