לוילון יש חשיבת אסתטית רבה, הרי הם ממסגרים את החלל ומקנים תחושב אינטימית לדיירי הבית, יחד עם זאת חשוב שלא להזניח את התפקיד הפונקציונאלי שלהם מבחינת רמת ההצללה הדרושה בחלל. ישנם סוגים שונים של וילונות מעוצבים, כאשר הם מחולקים לשתי קטגוריות שונות, האחת היא וילון רגיל העשוי מבד בסגנונות שונים, והאופציה השנייה היא וילון גלילה המאפשר קביעה של רמת ההצללה בבית. תפקיד מוצרי ההצללה הוא להקנות עבור דיירי הבית שתי יתרונות מובהקים: האחד הוא לחסום את קרני השמש החודרות מבעד לחלון, ובכך לאפשר לשמור על צבעי הרהיטים והתחממות החלל, והיתרון השני להעניק לדיירי הבית אינטימיות, שהרי וודאי לא נרצה כי השכנים מהחלון ממול יצפו לביתנו.

וילונות גלילה הם נהדרים לכל עונות השנה, גם כאשר השמש יוקדת בחוזקה בחלל הבית וגם בחורף הקר הם עוזרים לנו לחמם את החלל בכך שהאוויר הקר אינו בורח מהחדר. יחד עם זאת, במידה ונרצה לקבל את כל היתרונות המופלאים של הוילון יהיה עלינו לבחור וילון גלילה המכסה היטב את כל החלון ולוודא כי הוא אינו משאיר חריצים במצב סגור. כמו כן חשוב לוודא כי הוילון הינו בעל סגירה ופתיחה נוחים במטרה לאפשר לכם ביתר קלות לפתוח ולסגור את הוילון, שהרי באופן טבעי אנו מבצעים שימוש רב בוילון בשגרת היום יום.

סוגי וילונות נפוצים

וילון רומאי –  מדובר על וילון פופולרי המוכר היטב בשוק בשל היתרונות הרבים שלו. הווילון הרומאי הינו דקיק וקליל, משום שהוא נפתח לרצועת בד שלמה ואחידה המכסה את כל החלון, ממש אוטמת אותו לגמרי, כאשר תוכלו לבחור את רמת ההצללה הרצויה על ידי ההדפסים המופיעים על הבד, כאשר חלקם אטומים וחלקם שקופים. הוילון הרומאי אינו חוסם לגמרי את קרני השמש, אלה רק מסנן אותם ומעניק לחלל הצללה בהירה, ולכן הוא ממלא את תפקידו בצורה נהדרת ומתאים עבור כל חלל רצוי.

וילון גלילה – לוילונות גלילה יש מראה מיוחד המאפשר לשמור על כמות הצללה הרצויה בחלון מבלי לחסום לגמרי את האוויר או את קרני השמש, כך שהוא נהדר גם עבור מקומות בהם ישנה שמש היוקדת בחוזקה ומתפרצת לתוך חלל הבית וגם עבור מקומות בהם יש דיירים המעוניינים שיכנס מעט אור הביתה, אבל בעוצמה הרצויה. את וילונות הגלילה ניתן למצוא במגוון תצורות שונות, חלקם יהיו עם סגירה ידנית על ידי רצועה וחלקם יהיו חשמליים הנפתחים ונסגרים באמצעות מתג ומנוע חשמלי.

וילון ונציאני – מדובר בפתרון הצללה נהדר אשר עשוי מכמה שלבים שניתן לסגור ולפתוח אותם על פי כמות האור שמעוניינים להכניס לחלל. היתרון הבולט בוילון ונציאני הוא אפשרות הפתיחה והסגירה שלו, שהם יכולים התבצע באופן ידני באמצעות חוט נסתר או על ידי מנגנון נעילה חשמלי.